#ef7e12

Roadmap olmadan olmaz! Peki neden?

Fatih Aygün // Allianz Türkiye - Çevik Koç

Bir işe başlamadan önce yapmamız gereken en önemli şeylerden biri planlamadır. HEY!’de bizi başarıya taşıyan faktörler arasında yol haritamızın da kuvvetli oluşu yer alır.

En kritik soruyla yola çıkalım ve bu sorunun cevabını arayalım:

Neden ürün veya ürünlerimizi yönetmek, geliştirmek ve yeni ürünler tasarlamak için bir yol haritasına ihtiyaç duyalım?

Cevaba başlarken de yeni sorular ekleyelim: Bir taslak olmadan ev inşa edilebilir mi? Menüsü olmayan, sadece yemeğin bileşenlerini sunduğunuz bir restoran olabilir mi? Parkuru bilmeden maraton koşulabilir mi?

Bu sorulara “Hayır” cevabını veriyorsanız yalnız değilsiniz. Yani dünyadaki bir çok ürün sahibiyle aynı pencereden bakıyorsunuz. Yol Haritası olmayan bir ürün için de aynı şeyi hissedebiliriz.

Peki nedir bu yol haritası ve neden HEY! için önemlidir?

Yol haritası, ürün veya hizmetin hayat yolculuğunun görselleşmiş halidir. Tüm aşamaları görüşüp fikir alışverişi yapabileceğiniz, temelinde vizyonunuzun yattığı ve “Bugün neredeyim” ve “Yarın nerede olmalıyım” sorularını cevaplayan belgedir.

Yol haritasını kimler kullanabilir?

Bu soru HEY!’in altında yatan çok sayıda temel özelliğe hitap ediyor. Bir yol haritasının ana sorumlusu Ürün Sahibi (PO) olsa da bu haritayı tek başına hazırlayamaz. Ürüne yeni özellikleri ne zaman katacağınız yazılımcıların desteği ve zaman planı olmadan yapılamaz çünkü.Kullanıcı deneyimi (UX ) ve Müşteri Deneyimi (CX) konusunda atılacak yeni adımlar için pazarlama ve müşteri yolculuğu ekibinin fikirlerine ihtiyacınız vardır. Üründe emeği olan takım üyelerinin hepsinden alacağınız bilgiler yol haritanızı gerçekçi hale getirir.

Beraberinde şeffaflık getiri ve ürünle ilgili her aşamayı ortaya sermesiyle takım üyelerinin kısa, orta ve uzun vadede yapacakları işleri görebilmesini ve iş planlarını özgürce yapabilmelerini sağlar.

Böylece takım içinde otonominin gelişmesine de destek verir.

Bu prensipleri unutmayın

Verimli bir Yol Haritası, gizli imzalanmış bir sözleşme gibidir.

Bugün, çevik takımların karşılarındaki en büyük engellerden biri bağımlılıklardır.

Güçlü bir yol haritasıyla zaman baskısı altında, 2 haftalık bir sprint içinde bağımlılıkların yönetilmesi, işbirliği yapılan tüm departmanların aynı hizada olması ve sprint içine alınan iş listesine zamanından çok daha önce erişimin sağlanmasıyla verimliliklerin artacağı aşikârdır.

Yol haritasını, ürününüzle ilgili tüm paydaşlarla paylaşmış ve hizalanmışsanız, bu zamanı geldiğinde siz ve takım üyeleriniz için çok değerli bir referans kaynağı olacaktır.

Çevik çalışma prensiplerimizi geliştirecek konularda derinleşmek için gerek ürün sahipleri gerek takım üyeleri olarak bir yol haritası oluşturmak konusunda ısrarcı olmanız, hem hayatınızı kolaylaştıracak, hem de engelleri azaltacaktır.

Başta biraz zaman alsa da orta ve uzun vadede zaman tasarrufuna destek verecektir.

Artık ihtiyacınızı biliyorsunuz: İyi bir yol haritası için kolları sıvayın.

Ve birkaç prensibi ihmal etmeyin.

  1. Yol haritanız değişime açık olsun.
  2. Ekip üyeleri işin içinde olsun. Birlikte çalışmayı alışkanlık haline getirin.
  3. Yol haritasının içine eklediklerinizin organizasyon ve takım stratejilerine uygun olduğundan ve verilere de dayandığından emin olun.

Ufak bir not: Çevik çalışma metodu hakkında deneyimlerini paylaşmak ve merak ettiklerini sormak için buraya tıklayarak bize ulaşabilirsin.

Comments

Resimli CAPTCHA
Resimde görünen karakterleri girin.