#ef7e12

Burası Allianz, Burada Hayat Bambaşka!

İlkay Özel // Allianz Türkiye - İnsan Kaynakları, Çevik Ofis ve Operasyon Destek Genel Müdür Yardımcısı

Esneklik, verimlilik, iyi olma ve sürdürülebilirlik üzerine kurulu yeni çalışma modelimiz, değişen dünyada çalışma arkadaşlarımızın beklentilerini ve ihtiyaçlarını karşılamak için şekillendirildi.

 

COVID-19 salgını her şeyin bir anda nasıl tepetaklak olabileceğini hepimize gösterdi. Hayatın birçok alanında olduğu gibi iş hayatının geleceğiyle ilgili de tüm beklentiler değişti.

Halihazırda gözden geçirilmeye başlamış olan geleneksel çalışma modelleri şekil değiştirdi, yeniden yapılandırılmaya başladı. Uzaktan çalışma, otomasyon gibi denenmekte olan yapılara dönüşüm hız kazandı.

Dünyada ve Türkiye’de irili ufaklı çok sayıda kurum mobilite, verimlilik, iletişim gibi konuları da  dikkate alarak tamamen esnek ve kısmen esnek modelleri konuşmaya, test etmeye başladı.

Allianz Türkiye olarak uzun süredir çevik yapımızı da destekleyecek şekilde esnek çalışma pratiklerini uyguluyorduk. Pandeminin gündemimize yerleşmesiyle, insanı odağa alan hızlı, etkili ve yetkili yapımızla bizi geleceğe taşıyacak yeni çalışma modelimizi kurgulamaya başladık.

Hep beraber şekillendirdik

Kültürümüzün önemli yapı taşlarından olan bir tutkumuz da geri bildirim. Bunun ışığında “Allianz’daki yeni çalışma ortamımız nasıl olmalı” sorusunun peşinden giderek 60’tan fazla çalışma arkadaşımızın katılımıyla gerçekleştirdiğimiz workshoplar ve Allianz Global’de 6000’den fazla çalışma arkadaşımızın katılımıyla gerçekleştirdiğimiz anketimizle ciddi bir içgörü topladık. Yurtiçi ve yurtdışı örnekleri inceledik. Yapılmış farklı araştırmaları değerlendirdik.

Elde ettiğimiz tüm verileri ve pandemi döneminde yaşadığımız deneyimleri de dikkate alarak yeni modelimizi çalışma arkadaşlarımızın içgörü ve beklentilerine yanıt verecek şekilde tasarladık. İcra Kurulumuzun da onayladığı yeni modelimizi çalışma arkadaşlarımızla tüm şeffaflığıyla çevik bir şekilde 2020’nin aralık ayında paylaştık.

“Burası Allianz, Burada Hayat Bambaşka” yani kısaca B.A.B.H.B böyle doğdu..

Peki B.A.B.H.B.’de neler var?

B.A.B.H.B’de esneklik var

Çalışma arkadaşlarımız gün içinde kendi belirledikleri 8 saatlik dönemlerde çalışabiliyorlar. Ayrıca hem ofis hem ofis dışı çalışma imkânıyla esnek davranabiliyorlar. Esnek yaz uygulamamızla da temmuz ayı süresince tamamen ofis dışı çalışma olanağına sahipler. Özetle, iş dinamiklerimize göre farklı modeller sunan hibrit bir çalışma ortamı oluşturduk.

B.A.B.H.B’de verimlilik var

Evden çalışma esnekliğimiz trafikte harcanan zamanı ortadan kaldırıyor. Bu sayede çalışma arkadaşlarımız kendilerine ve sevdiklerine daha fazla zaman ayırabiliyor; hobileriyle daha çok ilgilenme şansı buluyorlar. “Toplantısız gün ve saatler” uygulamamızla gün içinde odaklanmayı artırarak çalışma saatlerimizi verimli hale getiriyoruz.

B.A.B.H.B iyi olma halini ve sürdürülebilirliği destekliyor

Fiziksel olduğu kadar ruhsal sağlığımız da değerli. Ruh ve bedenen iyi olma halini desteklemek için kurum içinde birçok farklı çalışma yapıyoruz. Mental Sağlık Programı, Stres Farkındalığı Eğitimleri, Çalışan Yardım Program (AVİTA), dijital sosyal aktiviteler, ergonomi eğitimi bunlardan sadece birkaçı. İyi olma halinin yaptığımız tüm görüşme ve iletişim çalışmalarında gündemde olmasını sağlıyoruz.

Sürdürülebilirliği desteklemek için ofisimizde yaptığımız çalışmaların yanı sıra evde yapılabileceklerle ilgili düzenli şekilde çalışma arkadaşlarımızı bilgilendiriyoruz.

B.A.B.H.B ihtiyaçları uçtan uca düşünen bir yaklaşım. Sürecin sorunsuz ilerleyebilmesi için gerekli teknolojik altyapımız hazır. Çalışma arkadaşlarımızın cep telefonu, kurumsal hat, ofis donanımı dahil olmak üzere tüm donanım eksiklerini tamamladık. Evde ofis ortamını kurulabilmesi amacıyla tek seferlik destek paketimiz ve internet gibi ev harcamaları için kullanılabilecek aylık destek paketi sunuyoruz. Dijital yetkinlikleri artırmak için her seviye eğitimlerimiz de düzenli olarak çalışma arkadaşlarımızla paylaşılıyor.

Peki bitti mi? Hayır!

Yeni çalışma modelinin inanılmaz potansiyel ve fırsatlar barındırdığının farkındayız.

B.A.B.H.B’yi nasıl daha iyiye taşıyabiliriz; bunun üzerinde çalışmaya, bu konuyu değerlendirmeye devam ediyoruz. Trendleri, beklentileri ve ihtiyaçları sürekli takip ediyoruz. Odağımızı kaybetmeden, hem mevcut çalışma arkadaşlarımızdan hem de geleceğin potansiyel Allianz’lıları olarak gördüğümüz genç yeteneklerden aldığımız geri bildirimlerle, modelimizi ihtiyaçları karşılayacak şekilde güncel tutmak hep önceliklerimiz arasında olacak.

 

Ufak bir not: Çevik çalışma metodu hakkında deneyimlerini paylaşmak ve merak ettiklerini sormak için buraya tıklayarak bize ulaşabilirsin.

Comments

Resimli CAPTCHA
Resimde görünen karakterleri girin.